راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

شعر نوروز و فقر!

نوروز و فقر!

 

 جعبه ی  جادویی  از  عید ؛ آنچنان  می گفت هروز

 

 که  به  من  حسی  نهان  داد ؛عکسبرداری ز نوروز

 

 دوربین  بر  کف  گرفتم ؛ دل  زدم  بر  شهر  تهران

 

 تا  ببینم  رسم  نوروز ؛ بر  چه صورت  گشته  الان

 

 چشم  من  تا  کار  می کرد ؛ دید مردم از زن و مرد

 

 دستها  در  دست  هم  بود ؛ در  نگاهاشان غمی سرد

 

 سبزه ی   زیبای   سفره  ؛ بود    اول  عکس  دلخواه

 

 بعد از عکسم کودکی گفت؛جان این تن سبزه ای خواه!

 

 حرف  کودک  آب سردی  بود  بر این طبع و احساس

 

 بار  دیگر  گفت  بر من : می خری    خانوم  عکاس؟

 

 در  صدایش  بود  موجی  از  امید  و بغض  و آزرم

 

 خسته  بود  از  کار  دنیا ؛ داشت از آن  لابه ها شرم

 

 در  نگاهش  یک  حقیقت چون چراغی شعله افروخت

 

 برق  چشمان  سیاهش  چون  شرر  قلب  مرا سوخت

 

 چشمها  مملو  ز  حسرت ؛ بی گناه  و پاک و معصوم

 

 این  چه  بی رحمانه  عیدیست؟ این  بود آیین  مرسوم؟

 

 سبزه    را   برداشتم    من  ؛  چشمهایم    را  گشودم

 

 مثل  او   بودش   فراوان ؛  کاش   من   هرگز  نبودم

 

 وای  من  با   چشم   دیدم  ؛  اکثر   جاهای   این  شهر

 

 عید   نزدیکست   و  مردم ؛ عیدشان   تلخست   با  فقر

 

 در  خودم  بودم     که   ناگه  ؛ کودکی   بسیار  کوچک

 

 داد   بر   من  فال   حافظ  ؛  گفت      سال  نو مبارک!

 

                                                                  "ساره تاجیک"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد