راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

ویژگیهاى حضرت امام حسین علیه السلام از برترین پیامبر خدا

ویژگیهاى حضرت امام حسین علیه السلام از برترین پیامبر خدا در بخش گذشته ، روشن شد که حسین علیه السلام عصاره فضائل پیام آوران الهى است و مسئولیّت او نیز عصاره مسئولیّتهاى تاریخى آن تاریخ ‌سازان و افتخارآفرینان بشریّت است .
اینک سخن در این است که حسین علیه السلام عصاره فضایل و ارزشهاى وجودى برترین پیام آور خدا، محمّد صلى الله علیه و آله است و به دوش کشنده بار مسئولیّت حراست و حفاظت از دین و کتاب و راه و رسم زندگى ساز او.
محمّد صلى الله علیه و آله برترین مخلوق خداست و برتر از حسن و حسین علیهما السلام است و این برترین مخلوق خودش ‍ فرمود که : من از حسین هستم و حسین از من .
محمّد صلى الله علیه و آله سالار پیام آوران خداست و حسین علیه السلام سالارشهیدان راه حق .
محمّد صلى الله علیه و آله آخرین پیامبر و زینت پیامبران خداست و حسین علیه السلام زینت و زیور شهیدان و صدّیقان .
محمّد صلى الله علیه و آله رحمت الهى براى جهانیان است و حسین علیه السلام نیز اینگونه است .
محمّد صلى الله علیه و آله گواه امّت و مژده رسان است و حسین علیه السلام در روز رستاخیز گواه زائران و سوگوارانش و بشارت دهنده از سمت راست عرش خداست که به سوگواران و زائران خالص و عارف کویش ، بشارت نجات مى دهد.
محمّد صلى الله علیه و آله پیام آور بزرگى است که خداوند فرمود:
اِنّا اَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ
ما به تو کوثر ارزانى داشتیم .
و به حسین علیه السلام نیز کوثرى ارزانى شد که سوگواران هدفدار و رهروان راه توحیدیش از آن خواهند نوشید و شادمان خواهند گشت .
به محمّد صلى الله علیه و آله از جانب خداوند، وسیله نجات انسانها ارزانى شد و این یکى از مقامات شفاعت است و به حسین علیه السلام نیز خداوند وسیله نجات قرار داد.
خداوند به محمّد صلى الله علیه و آله فرمود:
... عَسى اَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً
امید است که پروردگارت تو را به مقام پسندیده برساند.
و این مقام از مقامات والاى شفاعت است .
حسین علیه السلام از پرشکوه ترین وسایل شفاعت و نجات براى امّت پیامبر گرامى و فرزنداوست .
در روایت است که : فرشته وحى ضمن آگاه ساختن پیامبر از شهادت حسین علیه السلام گفت : مى توانى شهادت فرزند گرانمایه ات در جهاد بر ضد کفر، شرک و ارتجاع و هدایت و نجات امّت خویش را بپذیرى ، یا خدا را فرا خوانى تا او را برایت حفظکند.
خداوند براى هر عضوى از اعضاى وجود پیامبر، کرامتى آشکار قرار داد از جمله آنها: گلوگاه و پیشانى مقدّس حسین علیه السلام است که به خاطر بوسه باران شدن از سوى پیامبر، بسان خورشید نورافشان بود و نیز پیامبر گرامى فراتر از شکم او را مى بوسید که رمز آن ، پس از فرود آمدن تیر سه شعبه در آن نقطه ، براى همه آشکار شد و این از معجزات پیامبر صلى الله علیه و آله بود.
پیامبر با شرایط ویژه اى به سفر آسمانى معراج رفت و حسین علیه السلام نیز معراج خاصّى داشت ، هم معراج جسمانى در روز شهادتش و هم معراج معنوى و روحانى .
محمّد صلى الله علیه و آله دستور یافت که آنچه را از جانب خدا دریافت کرده است با صراحت و با صداى رسا، به گوش قرنها و نسلها برساند:
فَاصْدَعْ بِما تُؤْمَرُ
به هر چه مأ مور شده اى صریح و بلند بگو و از مشرکان روى گردان .
و آن گرامى یک تنه در برابر جاهلیّت ایستاد و پیام خدا را به گوشها رساند و همه مشکلات و درد و رنجهاى این پیکار مقدّس ‍ فرهنگى و تربیتى را، از پیکار مقدّس بدر گرفته تا احد، حنین ، احزاب و ... همه را به جان خرید.
حسین علیه السلام نیز همانگونه آنچه را فرمان یافته بود با همه وجود، قهرمانانه ایستاد و به گوش عصرها و نسلها رساند و یک تنه بار سنگین مشکلات و درد و رنج دفاع از حقّ و پیکار در راه عدل را به جان خرید.
کوتاه سخن اینکه خود پیامبر فرمود:
حسین منّى و انا من حسین
و ما به جاى ادامه سخن ، به همین بیان ظریف بسنده مى کنیم ، چرا که این سخن دربردارنده هزاران راز و نکته و پیام است و ما را از مقایسه میان ارزشهاى والا و آزمایشهاى تاریخى و فداکارى این دو پیشواى بزرگ انسانیّت ، بى نیاز مى سازد.http://lailatolgadr.net/vizjagihaeh-emam-hosein/5006-emam-hosein-va-piambar-khoda.html
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد