راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

عنوان یازدهم : حضرت امام حسین علیه السلام و پیامبران علیهم السلام

در این بخش ، سخن از ویژگیهاى حسین علیه السلام در رابطه با پیامبران است که بدین صورت ترسیم مى گردد:
1- در روایات آمده است که : خداوند به پیام آوران خویش ‍ صفات و شرائط خاصّى مقرّر داشت ، از آن جمله : براى آزمایش  بندگان ، آنان را از زرق و برق ظاهرى ، تشریفات و امکانات مادّى و وابستگى بدان ، دور داشت و آنان را جلوگاه معنویّت و ارزشهاى والاى انسانى قرار داد.
حسین علیه السلام نیز اینگونه بود. خداوند به خاطر آشکار شدن اخلاص او در جهاد و آزمایش بندگان حقّ طلب خدا، همه آن صفات و شرائط را در آن حضرت و قیام دگرگونسازش گرد آورد، به همین جهت است که خود سالار شهیدان است و رهروان راه توحیدیش شهیدان بزرگ و دوستان و برگزیدگان خدا وصف شده اند.
2-  همه پیامبران از میان توده هاى محروم برخاسته و در زندگى بامشکلات مادّى و فقر و رنج دست به گریبان بوده و در راه ساختن جامعه آرمانى خویش با انواع تهدیدها و ارعابها و اهانتها و تحقیرهاى ستمکاران روبرو بودند.
حسین علیه السلام نیز اینگونه بود، اگر پیام آوران خدا هرکدام با برخى از مشکلات مادّى و سیاسى و اجتماعى روبرو بودند، حسین علیه السلام با تمامى این فشارها و مشکلات و موانع و بیدادگریها روبرو بود و براى خدا و عدالت و برانداختن سنتهاى جاهلى اموى با همه آنها مبارزه کرد و قهرمانانه در برابر همه نامردمیها ایستاد و افتخارآفرید.
3- از خصوصیّات پیامبران ، پاکى و پاکیزگى جسمى و روحى بود. همه آنان بدنى طیّب و طاهر داشتند. که بوى خوش و مطبوعى همانند بوى به از آنان استشمام مى شد و حسین علیه السلام نیز جسم و جانش پاک و پاکیزه و بوى خوش و دلنشینى همانند بوى سیب از آن حضرت به مشام مى رسید، همانگونه که در روایت آمده است .
پیامبران علیهم السلام و زیارت حسین علیه السلام
1-  همه پیام آوران خدا، شهادتگاه حسین علیه السلام را پیش از شهادت و دفن پیکرمطهّرش زیارت کردند. در روایت است که : تمامى پیامبران ، کربلا را زیارت نموده و یا بدانجا سیر داده شده اند.
همانگونه که خود پیامبر گرامى فرمود: مرا به نقطه اى سیر دادند که نامش کربلا بود...
2-  همه آنان تا روز رستاخیز، در فرصتهاى ویژه اى آن حضرت را زیارت مى کنند، از آن جمله : شبهاى قدر و شب پانزدهم شعبان ، از اوقات زیارتى او از سوى پیامبران خداست ....http://lailatolgadr.net/vizjagihaeh-emam-hosein/5005-emam-hosein-va-piyambaran.html?start=1
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد