قلاده ساز عشق را ،گفتم که با صد شور و شین*****قلاده ای سازد مرا،نقشش انا حب الحسین

«هشدارونویدقران:قال الله تعالی فی کتاب المبین : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏ :حَتَّى إِذَا جَاؤُوا قَالَ أَکَذَّبْتُم بِآیَاتِی وَلَمْ تُحِیطُوا بِهَا عِلْماً أَمَّاذَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ )(سوره نمل/84)‏ زمانی که ( به پای حساب سوق ، و در آنجا حاضر ) می‌آیند ( خدا توبیخ‌کنان خطاب بدیشان ) می‌گوید : آیا آیات مرا تکذیب کرده‌اید ، بدون آن که ( تحقیق نموده و ) کاملاً از آنها آگاهی پیدا کرده باشید ؟ ! اصلاً ( شما در دنیا ) چه کار می کرده‌اید ؟ ( مگر بیهوده آفریده شده بودید)؟[ودرجای دیگر]وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا کیست نیکوتر سخن، مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ از آن کس که با خداى میخواند. وَ عَمِلَ صالِحاً و کار نیک میکند، وَ قالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ (سوره فصلت آیه 33) و میگوید که من از گردن نهادگانم »

(خداواندا همواره از درگاهت ملتمسانه خواهانم که تمامی خادمین صادق عترت و قران و این عاصی درگاهت را در امرنشرحقیقت در حد توان، بحق حضرت امام علی (ع) و اولادش در عرصه قلم یاری فرما.چون عاصی هرگزبتنهائی نتواند این تاریکی فرهنگ وارداتیرا که در برخی متاسفانه اثر نموده .از بین بردولی با قلم حقیقت .روشنایی کوچک پدیدامده وفرق ظلمت و نورراتعیین ونورسوسومیزندو آن زمان طالبین نور ولایت به سوی آن هدایت و این نور هر قدر کوچک باشد در قلب او بزرگ شده وخانه دل منورمیگردد و با طی طریق مسیرنور .صقل نورانیت را یافته وروح خویش را ازتاریکی نجات میدهد...لهذابر تمام مسلمین وظیفه است که درقبال دشمنان قران واسلام مبلغ عامل بعمل باشند.ا

بفرموده مضمون فرمایش حضرت امام(ره)صلاح قلم از تمام اسلحه ها کاری تراست.بس برما فریظه است که در دفاع از حریم ولایت و مقابله با تهاجم دشمنان اسلام با سلاح کاری در سنگر نوشتاری مدافع آرمانهای مقدس ولایت باشیم"شاکر"سردرود"یاعلی ع"

بازدیدکننده گرامی و...فراموش نکنیم دستهایی که به آبرومندان کمک می کنند ، مقدس تر از لبهایی هستند که دعا می کنند

«پر حسرتترین مردم در روز قیامت، بنده اى است که عدلى را وصف کند و خودش خلاف آن را عمل کند » «القاب حضرت امام قائم(ع)روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه...مهدی * اباصالح * مـوعود * حجة الله * بقیة الله * صاحب الزمـان * صاحب الامـر * خاتـم * قائـم * مـنصور * خلف صالـح * مـنتقم * ولی عصر » «
log
«رسول خدا (ص) فرمود:چهار کس پاداش می گیرند: سؤال کننده، پاسخ دهنده، شنونده و دوستدار آنان.منبع:ابن‌شعبه حرّانی؛ تحف‌العقول » {$$title} «مرابه روز قیامت غمی که هست این است* روی مـــردم دنیـــــــا دوباره باید دید »
«سوره القلم, آیه 46 أَمْ تَسْأَلُهُمْ أَجْرًا فَهُم مِّن مَّغْرَمٍ مُّثْقَلُونَ: آیا از آنان مزدى درخواست مى‏کنى و آنان خود را زیر بار تاوان گرانبار مى‏یابند » «به وبلاگ فقیر معرفت فی الله خوش آمده و قریب نوازی فرموده ائید.امیداست با عنایت خالق ازلی لحظه های پرباری را در این مکان سپری کرده باشید » «اغلب فکرمی کنم که چون خیلی گرفتارم به خدا نمیرسم.اماواقعیت این است که چون بخدا نمی رسم گرفتارم*یعسوب الدین؛سیدالبشر؛فخرکائنات؛...حضرت شاه مردان علی بن ابیطالب(ع):دنیا دوروز است:یک روز باتو ویک روز علیه تو؛روزی که با توست.مغرورمباش وروزی که علیه توست صـــبورباش.که هر دو میگذرد.*(خواجه عبدالله انصاری)دیروزرفت و بازنیاید.فردارااعتمادنشاید.حال راغنیمت دان که دمی نپاید*نصیحت لقمان حکیم بر پسرش:ای جان فرزند.هزارحکمت آموختم که از آن چهارصدانتخاب کردم و ازآن چهارصد؛هشت کلمه برگزیدم که جامع کمالات و حکمت است.دوچیزراهیچ وقت فراموش مکن -1- خـــدا-2ـمــرگـــــــ.و:دوچیزراهمیشه فراموش کن:-1-بکسی خوبی کردی-2-کسی که به توبدی کرد.واماچهارچیزدیگر:-1-درمجلس وارد شدی زبان نگهدار.-2-درسفره ائی حاضرشدی شکم نگهدار.-3-درخانه ائی واردشدی؛چشم نگهدار-4-درنمازایســــــتادی دل نگهــدار*بخــــندیـم اما سرمایه خــنده ما گــریـه دیگران نباشد »دانی که تو را خدا چرا داده دو دست؛من معتقدم که در آن سری هست؛ با یک دست کار خویش انجام بده ؛ با دست دگر ز دیگران گیری دست ؛ عید سال 1390 شمسی را به تمام ایرانیان سربلند وغیرتمند تبریک تبریک عرض نموده. با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی ، از اینکه از وب ما بازدید کرده اید متشکریم.

width=900 height=21> عید سال 1390 شمسی را به تمام ایرانیان سربلند وغیرتمند تبریک تبریک عرض نموده. با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی ، از اینکه از وب ما بازدید کرده اید متشکریم.

راه دانش (درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید ب - راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)
X
تبلیغات
رایتل

راه دانش (درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید ب  چاپ

تاریخ : شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 در ساعت 21:40

راه دانش (درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید بخش‏تر)  

    کلمه 719 - نادان امید هیچ دانشى نباید از خود بدارد والّا علاوه بر نادانى کودن خام طمع هم هست ،و دیگران هم نباید از نادان انتظار دانشى بدارند ،مگر آنکه نادان بیدار شده مشغول تحصیل شود ،و تحصیل دو قسم است :

یکى فکر مستقیم با دستور به شرط داشتن و دانستن مبادى هر زمینه‏اى را که مى‏خواهد در آن فکر کند و به شرط نبودن و پیش نیامدن مانع .

دوم درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید بخش‏تر است ......

راه دانش (درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید بخش‏تر)  

    کلمه 719 - نادان امید هیچ دانشى نباید از خود بدارد والّا علاوه بر نادانى کودن خام طمع هم هست ،و دیگران هم نباید از نادان انتظار دانشى بدارند ،مگر آنکه نادان بیدار شده مشغول تحصیل شود ،و تحصیل دو قسم است :

یکى فکر مستقیم با دستور به شرط داشتن و دانستن مبادى هر زمینه‏اى را که مى‏خواهد در آن فکر کند و به شرط نبودن و پیش نیامدن مانع .

دوم درس خواندن نزد استاد و این آسان‏تر و نزدیک‏تر و امید بخش‏تر است .

    کلمه 720 - عمر هر چیزى جانور و بى‏جان ،از قیافه‏اش معلوم مى‏شود براى عالم به قیافه ،پس شناختن عمر درخت و حیوان و معادن جزء علم طبیعیات است و شناختن عمر کره زمین جزء علم ریاضی و طبقات‏الأرض است که گویند زمین با یکى از اجزاء کهکشان بوده که پاشیده‏هاى (اخگرهاى) همین آفتاب باشد در اثر آتش فشانى آفتاب که هزاران سال پیش از این داشته و اکنون فرو نشسته رو به خاموش شدن دارد اما هنوز ملیون‏ها سال طول مى‏کشد تا آفتاب ما از آتش فشانى و از منظومه داشتن بیفتد ،و زمین ما در عمر صورت کنونیش اختلاف بوده از قدیم ،و اکنون مشهور شده که ده هزار ملیون سال شمسى عمر صورت کنونى زمین ما است ،و عمر خورشید خیلى بیش از اینها است و بعضى تا پانصد هزار ملیون مى‏رسانند در اثر آلات ذره بینى و حدس است و بیشتر علوم منوط به حدس است بلکه ریشه همه علوم حدس در اثر تجربه است .

    کلمه 721 - ماده زمین ما را پس از چند بار تجزیه‏ها آنچه آخر از تجزیه (اتر) باقى مى‏ماند آن را (اثیر) به عربى مى‏نامند و در آن هیچ حس و ادراکى و حرکتى نمى‏یابند پس همه احساسات در اثر صور نوعیه اجسام است که هر چه نوعیت بیشتر مى‏شود با حس‏تر مى‏شود نوع الأنواع اکنون تن بشر است که این همه احساسات علم و قدرت از او بروز کرده و مى‏کند و پایانش هنوز پیدا نیست زیرا حال وقوف دست نداده هنوز عنوان روزافزونى دارد.

    کلمه 722 - رادیوم از احساسات اخیره بشر است و دارند علماء شیمى آن را تکمیل مى‏کنند و شعبه‏ها برایش قائل مى‏شوند و یک شعبه تازه ای  از تابانیدن شعاع‏هاى سنگین متوالى ایدرژن (هیدرژن) بر نمک طعام یافته نامش را (رادیو سدیم) نامیده‏اند و مى‏گویند که در معالجه (سرطان) (یکى از ناخوشى‏ها) رادیو سدیم کار خود رادیوم را مى‏کند و خیلى ارزان‏تر از آن تمام مى‏شود و خیلى از اطباء آن را مى‏توانند به دست آرند .

    کلمه 723 - غالباً تصادف مى‏کند پر هوشى با زود به غضب آمدن و با سیاه و مجعد و پرچین  بودن مو که اهل اطراف دریاى سفید چنین هستند و کم هوشی مصادف است با دیر به غضب آمدن یعنی خودداری عادی  و با زرد و بور و مسلسل (آویخته ) و تنک بودن مو که اهل شمال اروپا چنین هستند و فلسفه هم دارد .

    کلمه 724 - در دین قدیم ایران یعنى پیش از زردشت مادةالمواد را ستایش خدایانه مى‏کردند بى‏آنکه عنوان خدائى و ریشۀ هستى را منحصر به آن دانند بلکه مانند ستایش و پرستش پدر و استاد و منعم و نسبت به بالاتر از مادةالمواد که چیزى هست یا نه توده ساکت بودند و حق سخن و راى دادن نداشتند و خواص به اندازه فکر و دانش خود آزاد در فهم و اظهار بودند نه در دعوت توده و اجبار که می گفتند توده باید به حال اجمال بماند و پا از گلیم بیرون نبرد و دست اندازى به کنجکاوى نکند و اگر مى‏کرد خواص با آنکه در میان خودشان اختلاف بود در منع توده متفق مى‏شدند و از پرسش‏هاى آنها جواب دانشمندانه نمى‏دادند و آنها را به کار وامى‏داشتند و زیان توجه به معارف را در کار زندگى خاطرنشان آنها مى‏کردند و سود نداشتن معارف به زندگانى را مدلّل مى‏داشتند که براى توده بیش از لوازم زندگانى بیهوده است و خردمندان جهان از توده انتظار معارف ندارند اما انتظار هنرها و نیکوکارى‏ها بسیار دارند و زینت‏ها و آبادى‏هاى جهان را از توده منتظرند نه از روشن فکران که خواص نامیده مى‏شوند و عددشان خیلى کمتر از توده است و از آنها معارف عالیه نیز منتظرند نه تنها معارف راجعه به مواد .

    کلمه 725 -مادةالمواد نزد علماء شیمى آن چیزى است که از آخرین تجزیه اجسام باقى بماند و دیگر آن را نتوان تجزیه نمود و از تجزیه هر جسم هم همان بماند که مختلف‏النوع نباشد پس حدس زده مى‏شود که اول همان بوده و به تدریج عوارض بر آن افزوده دیگر از کجا و کى افزوده معلوم نیست پس انتظار صفات خدائى از همان ماده باید داشت و رفتار بنده با خدا را با آن باید بجا آورد یعنى همه چیز را بزرگ شمرد زیرا او در همه چیز هست و چون مى‏بینند که آخر مانده از اجسام فقط چیزى است از اتر سبک‏تر و روشن‏تر و پر قوه‏تر اما شعور و اختیار ابداً ندارد بلکه اسیر و مقهور دست تجزیه کننده است پس مى‏گویند که طبیعت بى‏شعور است و همه کار و بار او به طور تصادف است اما خردمند به اینجا نمى‏ایستد و کشتى فکرش را رو به قبه مى‏راند تا یا غرق شود و یا به جائى برسد یعنى آرام نمى‏گیرد نه آنکه کسى بر او حکم کند .

    کلمه 726 - چون در سابق آلات و علوم شیمى نبود و تجزیه کامل حاصل نمى‏شد دانشمند قدیم ایرانى به حدس و تجربه مادةالمواد را معین مى‏کرد و ستایش مى‏نمود ،لذا به چهار قول مختلف شده بودند که عرب آن را چهار عنصر نامیده و تعیین کرده‏اند که ایران قدیم بیشتر آتش پرست و کمتر آب و هوا پرست و کمتر از آن خاک پرست بودند پس از باب اکثریت همه ایرانى را آتش پرست خواندند     کلمه 727 - خرد گوید یا باید براى همان جسم آخرین لایتجزّى‏ شعور و قدرت خدایانه قائل شد از فهم ما غائب چنانکه محقّق طبیعى مى‏گوید پس خدا بودن آن عیبى پیدا نمى‏کند ،و یا ما فوق آن روح مجرّدى قائل شد که آن یکى از آثار طولیّه آن روح باشد چنانکه الاهیّین و حکماء مى‏گویند .

نسبت به خدا دانشمندان دو دسته‏اند طبیعى و اِلاهى و هر دو در صفات فوق‏العادة و برتر از ادراک ما بودن لذا متّفقند ،فقط در جنس وجودش مختلفند که طبیعى جسم لطیف مى‏داند امّا با علم ذاتى و قدرت ذاتى و اِلاهى روح مجرّد مى‏داند پس در نتیجه و مئال امر با هم فرقى ندارند و البته در هر طبقه مادّى و معنوى نادان‏هائى خود را به اقتحام داخل آنها کرده‏اند که مایه رسوائى شده‏اند و در اثر رسوائى بر هم تاخت آورده‏اند و هر یک تا توانسته توده را رو به خود و لشگر خود نموده ،و توده به حکم آنکه لشگر بى‏خبر از خزانه مال  از اسرار احوال شاه است و فقط قوه مجریه او است پنداشته که رئیس آنها مدد غیبى و قدرت ذاتى دارد و آنها در سایه او عرض اندام مى‏کنند و او مالک همه چیز است غافل از آنکه همه چیز آن رئیس همان اشخاص توده است که اگر اینها دامن او را رها کنند او ابداً دامن ندارد و او در سایه توده عرض اندام مى‏نماید پس توده لشکر مجانى‏اند که از خود مى‏خورند و براى رئیس به مفت کار مى‏کنند ،و در هر شاه و لشگرى روح مطلب همین است و پرده پندار طرفدار شاه شده اگر بر افتد همه آب‏ها از آسیاب‏ها و آسیاها از دوران مى‏افتند گیتى به پندار برپا است .

    کلمه 728 - اساس الهیّات (حکمت عالیه) اثبات عالم غیب است تا عالم غیب موضوع مسائل گردد مثلاً تقسیم بپذیرد به چند درجه و ذاتیّات و عوارض به خود بگیرد و روابط عامه و خاصه با هم بیابند و احکامى پیدا کنند از دوام و فناء و ثبوت و انقلاب و نسبت‏هایى با هم بیابند از نسب اربعه و از تضایفات و تقدم و تأخر و شرف و خست و علو و سفل ،و مجملاً یک نشأة بزرگ طبقات دارى را مانند نشأة اجسام تشکیل دهند .

    کلمه 729 - یکى از احکام عالم غیب آنست که آن عالم به نوعه مبدء و ماده (به معنى لغوى) عالم اجسام است که اکثر حکماء اثبات این مبدئیت را به طور افراط مى‏کنند که ادنى حرکت و سکون اجسام کار حقیقى و اثر روشن عالم غیب است و کمى از حکماء منکر مبدئیّةاند و هر عالمى را مستقلّ مى‏دانند و اینها ملحق به طبیعى هستند و حکیم الهى نامیده نمى‏شوند .

و طبیعى (نهادى) (نیچرى) آنست که وجود عالم غیب را منکر است و ملحق به طبیعى آنست که عالم غیبى معتقد است اما آن را مؤثر در عالم اجسام نمى‏داند .

    کلمه 730 - مبدء به معنى علت تامه است (وجود بخش) و فوق علت مادیه است مثل آنکه علّت مادّى مهیت بخش است و علت تامه وجود بخش است پس عالم غیب علت موجده و یا علت مادیه مصطلحه مقابل علت صورى و غائى و فاعلى مى‏شود و عالم اجسام معلولش مانند مؤثر و اثر با پدر و فرزند .

    کلمه 731 - آنکه غیب را مبدء جسم مى‏داند هر دو عالم را یک سلسله طولیه مى‏داند که یک چیز مى‏شوند نه دو چیز و در طول هم‏اند (عالى و دانى) (حقیقت و رقیقت) (ظاهر و مظهر) (مؤثر و اثر) (متجلى و مجلى) (واحد متکثر و کثیر متوحد) (غیب و شهود) (باطن و ظاهر) ملکوت یعنى مالک و ملک یعنى مملوک که ناسوت هم گویند یعنى مبدء و ریشه خود را فراموش کرده مانند فراموشى خلق خالق خود را چونکه علت تامة خالق بالاضافه است و در حکم خالق حقیقى است زیرا واسطه خلقت است یعنى فیض آفرینش باید از مجراى او بگذرد و برسد به عالم جسم .

    کلمه 732 - یک معنى دو خدائى و بت همین واسطه فیض و خالق بالاضافه و فیاض مضاف است یعنى کسى که قائل به توسط و ترتیب فیوض امکانى است چنان است که چند خدا معتقد است در تحت دو عنوان :

یکى مطلق حقیقى اصلى بلاواسطه که یکى بیشتر نمى‏شود باشد .

دوم خداى مضاف مجاز فرعى واسطه و این متعدد است به عدد وسائط غیب و شهود مثلاً عقل علت اولى است که علةالعلل هم نامند و آن هم منحل مى‏شود به ده علت زیرا عقول کلیه را ده تا مى‏گیرند على‏المشهور ،و نفس علت دوم است و آن هم منحل مى‏شود به دو علت نفوس مطلقه و نفوس متعلقه و اشباح نوریه علت سیم است که قالب مثالى هم نامند و مى‏گویند که هر جسم قالب مثالى دارد و جانش آن قالب مثالى است (مثال یعنى مانند روح در لطافت و دیده نشدن) و مادةالمواد علت چهارم است و لذا عرش را مربع مى‏دانند ،عرش یعنى هیئت عالم هستى و همه چیز مربع است یعنى چهار علت تامه طولیه مترتبه دارند که علت چهارم براى عالم اجسام جزء اخیر علّت تامه است که این چهار علت را یک علت چهار جزئى فرض کنى و جزء چهارم مادةالمواد و خداى بلاواسطه (اما مضاف نه حقیقى) عالم اجسام است و نامش طبیعة است به عربى و نهاد به فارسى و نَیْچَر به زبان انگلیسى پس خداى مضاف براى عالم اجسام چهار تا است و براى خود مادةالمواد طبیعت سه تا است و براى عالم مثال دو تا و براى عالم ارواح (نفوس) یکى و خداى مطلق بالاى این چهار تا است و یکى است براى همه (الرحمن على‏العرش استوى‏) پس همه عوالم با خدایان مصاف تحت سلطنت یک خدایند که نامش رحمانست یعنى کارساز .

  علم و دانش Knowledgehttp://www.iranayin.com

مرجع: کتاب هزار و یک کلمه

مترجم سایت

تصویر روز

مترجم سایت

" پخش مستقیم اماکن مذهبی – زیارت چهارده معصوم علیه السلام از راه دور "یاعلی" جهت دیدن مطالبهای متنوع وبلاگ بروز "وبلاگ بروز هیئت حسینی "راهیان ولایت معرفت سرا"سردرود""لطفااینجاراکلیک فرمائید
@content
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط @authorName در @date و ساعت @time | نظرات (@count)

" پیام وبلاگ :ای انسان خلیفه الله و مومن حقیقی عامل بعمل :هیچگاه امید کسی را نا امید نکن، شاید امید تنها دارایی او باشد ، احتمالا دلیل زنده بودنش همان امید است ،او رامگیر "ای عزیز سعی کن ،پیروقران،نبوت،ولایت،ودستورات اسلام ومالک نفس ،جسم،عقل،دل خویش باشی،نه عروسک دیگران،باجمع گردن عروسکهاصاحب نظرباش،نه آلت دست و پیروعروسکها:(شاکر)سردرود

یادمان نرود به ستاره ها که نگاه می‌کنیم مباداآسمان را فراموش کنیم

حضرت امام رضا (ع) : ابوصلت هروی گوید شنیدم که امام رضا (ع) میفرمود : (( خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می سازد )) پرسیدم امر شما چگونه زنده میشود ؟ فرمود علوم و احادیث و معارف ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند کرد . بحارالانوار جلد 2 صفحه 30

قابل توجه اهل معرفت متن کامل کلام الله مجیدبه ترتیب سی جزء قرآن کریم:دانلود تفسیر قرآن کریم و احادیث امامان و....
استــــخاره اینـــترنــــتی
نمایش کل سوره ها و آیات کامل قران مبین به تمام زبانهای زنده دنیا
ارتباط اینترنتی مستقیم جهت سوال و جواب و طرح مشکلات با مسئولین محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه3 تـــــبریــز
مفاد و معناى حدیث «لولا فاطمه...» عصمت چهارده معصوم؛بررسى حدیث از زاویه علیّت فاعلى....ا
اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی(تبریز)"ارزیابی عملکردوپاسخگوئی به شکایات"واطلاع رسانی امورات
هـــشدار:افسردگی و آفت فرهنگی در کمین است
سازمان ملی جوانان
وبلاگ بروزهیئت حسینی مبتکر(جدید)"سردرود
نمایش تصاویری مستند از درون خانه مقدس کعبه و باب التوبه، محل تولد حضرت علی (ع) که محل ورود حضرت فاطمه بنت اسد(س) توسط تدوینگر با نور سفید نمایش داده شده است، حتما ببینید به مدت 1:15
هیئت مجازی مکتب یاعلی {ع}("سردرود")مقالات تاریخ اسلام .مستندازمنابع کهن اسلامی،دانلود،متن مراثی ..."هیئت سردرودکهن"1"
شرح حال ، حکایات ، کرامات و زندگینامه برخی از صالحین شیعه وعارفان صمدانی فی ا لله
وبلگ راهیان ولایت معرفت سرا(اسبق)"سردرود"1"
مداحی های دهه اول محرم ۱۳۸۹وادعیه و مناجات وپخش زنده حرمین و سخنرانی های آیات اعظام و نوحه و مراثی ازبلبلان خاندان عصمت وطهارت علیهم السلام آقایان ......و محمود کریمی تصویری1"
منتخب ترانه های صدا و سیمای جمهموری اسلامی ایران:آلبوم گودرزی،آلبوم هاتف اصفهانی
معرفی سایتهای لینک شده :آرشیو لینک باکس
معرفی اجمالی آثارتاریخی وکلیات آذربایجانشرقی