قلاده ساز عشق را ،گفتم که با صد شور و شین*****قلاده ای سازد مرا،نقشش انا حب الحسین

«هشدارونویدقران:قال الله تعالی فی کتاب المبین : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏ :حَتَّى إِذَا جَاؤُوا قَالَ أَکَذَّبْتُم بِآیَاتِی وَلَمْ تُحِیطُوا بِهَا عِلْماً أَمَّاذَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ )(سوره نمل/84)‏ زمانی که ( به پای حساب سوق ، و در آنجا حاضر ) می‌آیند ( خدا توبیخ‌کنان خطاب بدیشان ) می‌گوید : آیا آیات مرا تکذیب کرده‌اید ، بدون آن که ( تحقیق نموده و ) کاملاً از آنها آگاهی پیدا کرده باشید ؟ ! اصلاً ( شما در دنیا ) چه کار می کرده‌اید ؟ ( مگر بیهوده آفریده شده بودید)؟[ودرجای دیگر]وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا کیست نیکوتر سخن، مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ از آن کس که با خداى میخواند. وَ عَمِلَ صالِحاً و کار نیک میکند، وَ قالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ (سوره فصلت آیه 33) و میگوید که من از گردن نهادگانم »

(خداواندا همواره از درگاهت ملتمسانه خواهانم که تمامی خادمین صادق عترت و قران و این عاصی درگاهت را در امرنشرحقیقت در حد توان، بحق حضرت امام علی (ع) و اولادش در عرصه قلم یاری فرما.چون عاصی هرگزبتنهائی نتواند این تاریکی فرهنگ وارداتیرا که در برخی متاسفانه اثر نموده .از بین بردولی با قلم حقیقت .روشنایی کوچک پدیدامده وفرق ظلمت و نورراتعیین ونورسوسومیزندو آن زمان طالبین نور ولایت به سوی آن هدایت و این نور هر قدر کوچک باشد در قلب او بزرگ شده وخانه دل منورمیگردد و با طی طریق مسیرنور .صقل نورانیت را یافته وروح خویش را ازتاریکی نجات میدهد...لهذابر تمام مسلمین وظیفه است که درقبال دشمنان قران واسلام مبلغ عامل بعمل باشند.ا

بفرموده مضمون فرمایش حضرت امام(ره)صلاح قلم از تمام اسلحه ها کاری تراست.بس برما فریظه است که در دفاع از حریم ولایت و مقابله با تهاجم دشمنان اسلام با سلاح کاری در سنگر نوشتاری مدافع آرمانهای مقدس ولایت باشیم"شاکر"سردرود"یاعلی ع"

بازدیدکننده گرامی و...فراموش نکنیم دستهایی که به آبرومندان کمک می کنند ، مقدس تر از لبهایی هستند که دعا می کنند

«پر حسرتترین مردم در روز قیامت، بنده اى است که عدلى را وصف کند و خودش خلاف آن را عمل کند » «القاب حضرت امام قائم(ع)روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه...مهدی * اباصالح * مـوعود * حجة الله * بقیة الله * صاحب الزمـان * صاحب الامـر * خاتـم * قائـم * مـنصور * خلف صالـح * مـنتقم * ولی عصر » «
log
«رسول خدا (ص) فرمود:چهار کس پاداش می گیرند: سؤال کننده، پاسخ دهنده، شنونده و دوستدار آنان.منبع:ابن‌شعبه حرّانی؛ تحف‌العقول » {$$title} «مرابه روز قیامت غمی که هست این است* روی مـــردم دنیـــــــا دوباره باید دید »
«سوره القلم, آیه 46 أَمْ تَسْأَلُهُمْ أَجْرًا فَهُم مِّن مَّغْرَمٍ مُّثْقَلُونَ: آیا از آنان مزدى درخواست مى‏کنى و آنان خود را زیر بار تاوان گرانبار مى‏یابند » «به وبلاگ فقیر معرفت فی الله خوش آمده و قریب نوازی فرموده ائید.امیداست با عنایت خالق ازلی لحظه های پرباری را در این مکان سپری کرده باشید » «اغلب فکرمی کنم که چون خیلی گرفتارم به خدا نمیرسم.اماواقعیت این است که چون بخدا نمی رسم گرفتارم*یعسوب الدین؛سیدالبشر؛فخرکائنات؛...حضرت شاه مردان علی بن ابیطالب(ع):دنیا دوروز است:یک روز باتو ویک روز علیه تو؛روزی که با توست.مغرورمباش وروزی که علیه توست صـــبورباش.که هر دو میگذرد.*(خواجه عبدالله انصاری)دیروزرفت و بازنیاید.فردارااعتمادنشاید.حال راغنیمت دان که دمی نپاید*نصیحت لقمان حکیم بر پسرش:ای جان فرزند.هزارحکمت آموختم که از آن چهارصدانتخاب کردم و ازآن چهارصد؛هشت کلمه برگزیدم که جامع کمالات و حکمت است.دوچیزراهیچ وقت فراموش مکن -1- خـــدا-2ـمــرگـــــــ.و:دوچیزراهمیشه فراموش کن:-1-بکسی خوبی کردی-2-کسی که به توبدی کرد.واماچهارچیزدیگر:-1-درمجلس وارد شدی زبان نگهدار.-2-درسفره ائی حاضرشدی شکم نگهدار.-3-درخانه ائی واردشدی؛چشم نگهدار-4-درنمازایســــــتادی دل نگهــدار*بخــــندیـم اما سرمایه خــنده ما گــریـه دیگران نباشد »دانی که تو را خدا چرا داده دو دست؛من معتقدم که در آن سری هست؛ با یک دست کار خویش انجام بده ؛ با دست دگر ز دیگران گیری دست ؛ عید سال 1390 شمسی را به تمام ایرانیان سربلند وغیرتمند تبریک تبریک عرض نموده. با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی ، از اینکه از وب ما بازدید کرده اید متشکریم.

width=900 height=21> عید سال 1390 شمسی را به تمام ایرانیان سربلند وغیرتمند تبریک تبریک عرض نموده. با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی ، از اینکه از وب ما بازدید کرده اید متشکریم.

تدریج خلقت - راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)
X
تبلیغات
رایتل

تدریج خلقت  چاپ

تاریخ : یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 در ساعت 04:40

تدریج خلقت    

کلمه 489

همه چیز بویژه آدم شش منزل طى کرده و مى‏کند قال علىّ (ع) الانسان مسافر و له ستة منازل ما باقى خبر را نمى‏خوانیم چونکه آن را نمى‏بینیم و همه شش منزل را هم اکنون مى‏بینیم آدم خاک بود مدت‏هاى نامعلوم بر ما (امّا بر خدا معلوم است که دقیقه کم و بیش نیست والّا نظم جهان بر هم مى‏خورد که همه به هم مربوط و ربط هم به ثوانى تا عاشرات مضبوط است) پس از تکمیل خاکى که توانا به زیست در هواى نباتى (عالم کبیر)[1]  سر از خاک بدر کرده روزها گردش نباتی  خود را کامل نموده از آسیاب دندان جانورى خورد شده به معدۀ آنها در آمد و بعضى این منزل را ندارند همان گیاه را آدم مى‏خورد و این پاک‏تر است ولى بیشتر ناپاکند و راهشان دور که پس از حیوان شدن غذاى حیوانى که ظلمانى ترین اغذیه است از راه هفت پیچ طبیعت معدۀ پدر به صلب او یعنى به اوعیۀ منى مى‏رسد و در فضاء بیضتین جانوران بسیارى شده به جان هم مى‏افتند و همدیگر را مى‏خورند تا یکى مى‏ماند آکل غیر مأکول و خورندۀ همه و گیتى به همین جنگ و خودخورى برپا است در هر نوع حیات افراد مسبوق به جنگ است و به معنى خوردن اقویاء است ضعفاء را که غذاى هر یک قوى چندین ضعیف است .

کلمه 490

همانکه مسافر از منزلى در آمده رو به منزل دیگر نمود دلیل است بر آنکه آن منزل مقصدش نبود فقط معبر بود و آنقدر در آنجا مانده تا رفع خستگى شده تجدید نشاط و تهییج استعداد شود ،چونکه استعداد اگر حال وقوف به خود یابد هیجان و ثوران پیدا مى‏کند مانند فوران آب از فواره در اثر حبس در مجارى ضیّقه .

کلمه 491

عبور نطفه از صلب دلیل آنست که وطنش صلب نیست و در آنجا مسافر است براى اخذ لطائف مودعۀ در صلب که براى سیرش در منازل آتیه ضرور است و آنقدر در صلب مى‏ماند تا همه قواى اخذیّۀ خود را به کار اندازد و تا تواند مأخوذات مناسبه مربوطه به خودش را از صلب جلب به خود نموده با آنها متحد شود و آنها را مال حلال خود داند و جزءِ اندام خود و هویّت مادى خود سازد.

کلمه 492

وقتى که نطفه از صلب بیرون آمده رو به رحم مسافر مى‏شود غیر آن نطفه‏ایست که از اوعیه متدرّجاً جذب به بیضتین شد زیرا آن وقت داراى همۀ لطائف صلبیّه نبود و ناقص بود و اکنون با کمال لطائف صلبیّه عرض اندام مى‏کند که آنچه آنجاها بوده کشیده و جزءِ خود نموده و همراهش مى‏برد به سوى رحم و یک بازرگان پر سرمایۀ جهان فرسائى به نظر مى‏آید .

کلمه 493

پس از خروج نطفه از صلب یک نقص مهمّى بر صلب وارد آمده گوهرى گرانبها از آن کم مى‏شود که تا مدتى جاى خالیش نمودار و اجزاءِ صلب برایش سوگوارند و پَىِ گمشدۀ گرامىِ با جان برابرِ خود مى‏گردند و نمى‏دانند چه کنند نه شکیب دارند زیرا ناگزیر از آن عزیز خود بودند و نه چاره دارند زیرا نمى‏دانند چه شد و کجا رفت تا به جان به دنبالش شتابند ،فراز دلنواز (الحکمة ضالّة المؤمن) در همه سفرهاى گذشته و آینده نطفه جارى مى‏شود هر جا به یک وجه لطیفى غیر وجه جاى دیگر .

کلمه 494

سفر نطفه از صلب سفر اوّلش نیست تا نو سفر باشد بلکه سفرهاى بى‏شمار کرده تا به صلب رسیده .

کلمه 495

نطفه کهنه مسافریست خوب سفر کرده و سودها از سفر برده و هویّت‏هاى متنوّع متباعد متناقض از سفرها یافته و به خود گرفته و هر دمى خود را به اندامى غیر اندام دم گذشته عرض اندام نموده .

کلمه 496

نطفه بشر سیّار بى‏قراریست که کمالش در سفر و حاصل از سفر است و ذرّات تن و جانش را باید در سفر بیابد و به خود گیرد و همه قواى خود را چه قوۀ دانش و چه قوه کنش (علم و عمل) و چه قواى مادى تن و چه قواى روحى جان از سفر یابد و رشتۀ آنها را بر هم تابد .

 [1]  . عالم صغیر هوائى است که حیوان در آن تنفس مى‏کند و عالم اصغر آن هواى الطف است که آدم تنفس مى‏کند و عالم کبیر آن کثائف و هواهاى سنگین کم جریان دیر حرکت است که روئیدنى آن را روز جذب و شب دفع مى‏کند و عالم اکبر هواى جمادات است . 

  علم و دانش Knowledge http://www.iranayin.com

مرجع: کتاب هزار و یک کلمه

کلمه 489

همه چیز بویژه آدم شش منزل طى کرده و مى‏کند قال علىّ (ع) الانسان مسافر و له ستة منازل ما باقى خبر را نمى‏خوانیم چونکه آن را نمى‏بینیم و همه شش منزل را هم اکنون مى‏بینیم آدم خاک بود مدت‏هاى نامعلوم بر ما (امّا بر خدا معلوم است که دقیقه کم و بیش نیست والّا نظم جهان بر هم مى‏خورد که همه به هم مربوط و ربط هم به ثوانى تا عاشرات مضبوط است) پس از تکمیل خاکى که توانا به زیست در هواى نباتى (عالم کبیر)[1]  سر از خاک بدر کرده روزها گردش نباتی  خود را کامل نموده از آسیاب دندان جانورى خورد شده به معدۀ آنها در آمد و بعضى این منزل را ندارند همان گیاه را آدم مى‏خورد و این پاک‏تر است ولى بیشتر ناپاکند و راهشان دور که پس از حیوان شدن غذاى حیوانى که ظلمانى ترین اغذیه است از راه هفت پیچ طبیعت معدۀ پدر به صلب او یعنى به اوعیۀ منى مى‏رسد و در فضاء بیضتین جانوران بسیارى شده به جان هم مى‏افتند و همدیگر را مى‏خورند تا یکى مى‏ماند آکل غیر مأکول و خورندۀ همه و گیتى به همین جنگ و خودخورى برپا است در هر نوع حیات افراد مسبوق به جنگ است و به معنى خوردن اقویاء است ضعفاء را که غذاى هر یک قوى چندین ضعیف است .

کلمه 490

همانکه مسافر از منزلى در آمده رو به منزل دیگر نمود دلیل است بر آنکه آن منزل مقصدش نبود فقط معبر بود و آنقدر در آنجا مانده تا رفع خستگى شده تجدید نشاط و تهییج استعداد شود ،چونکه استعداد اگر حال وقوف به خود یابد هیجان و ثوران پیدا مى‏کند مانند فوران آب از فواره در اثر حبس در مجارى ضیّقه .

کلمه 491

عبور نطفه از صلب دلیل آنست که وطنش صلب نیست و در آنجا مسافر است براى اخذ لطائف مودعۀ در صلب که براى سیرش در منازل آتیه ضرور است و آنقدر در صلب مى‏ماند تا همه قواى اخذیّۀ خود را به کار اندازد و تا تواند مأخوذات مناسبه مربوطه به خودش را از صلب جلب به خود نموده با آنها متحد شود و آنها را مال حلال خود داند و جزءِ اندام خود و هویّت مادى خود سازد.

کلمه 492

وقتى که نطفه از صلب بیرون آمده رو به رحم مسافر مى‏شود غیر آن نطفه‏ایست که از اوعیه متدرّجاً جذب به بیضتین شد زیرا آن وقت داراى همۀ لطائف صلبیّه نبود و ناقص بود و اکنون با کمال لطائف صلبیّه عرض اندام مى‏کند که آنچه آنجاها بوده کشیده و جزءِ خود نموده و همراهش مى‏برد به سوى رحم و یک بازرگان پر سرمایۀ جهان فرسائى به نظر مى‏آید .

کلمه 493

پس از خروج نطفه از صلب یک نقص مهمّى بر صلب وارد آمده گوهرى گرانبها از آن کم مى‏شود که تا مدتى جاى خالیش نمودار و اجزاءِ صلب برایش سوگوارند و پَىِ گمشدۀ گرامىِ با جان برابرِ خود مى‏گردند و نمى‏دانند چه کنند نه شکیب دارند زیرا ناگزیر از آن عزیز خود بودند و نه چاره دارند زیرا نمى‏دانند چه شد و کجا رفت تا به جان به دنبالش شتابند ،فراز دلنواز (الحکمة ضالّة المؤمن) در همه سفرهاى گذشته و آینده نطفه جارى مى‏شود هر جا به یک وجه لطیفى غیر وجه جاى دیگر .

کلمه 494

سفر نطفه از صلب سفر اوّلش نیست تا نو سفر باشد بلکه سفرهاى بى‏شمار کرده تا به صلب رسیده .

کلمه 495

نطفه کهنه مسافریست خوب سفر کرده و سودها از سفر برده و هویّت‏هاى متنوّع متباعد متناقض از سفرها یافته و به خود گرفته و هر دمى خود را به اندامى غیر اندام دم گذشته عرض اندام نموده .

کلمه 496

نطفه بشر سیّار بى‏قراریست که کمالش در سفر و حاصل از سفر است و ذرّات تن و جانش را باید در سفر بیابد و به خود گیرد و همه قواى خود را چه قوۀ دانش و چه قوه کنش (علم و عمل) و چه قواى مادى تن و چه قواى روحى جان از سفر یابد و رشتۀ آنها را بر هم تابد .

 [1]  . عالم صغیر هوائى است که حیوان در آن تنفس مى‏کند و عالم اصغر آن هواى الطف است که آدم تنفس مى‏کند و عالم کبیر آن کثائف و هواهاى سنگین کم جریان دیر حرکت است که روئیدنى آن را روز جذب و شب دفع مى‏کند و عالم اکبر هواى جمادات است . 

  علم و دانش Knowledge http://www.iranayin.com

مرجع: کتاب هزار و یک کلمه

مترجم سایت

تصویر روز

مترجم سایت

" پخش مستقیم اماکن مذهبی – زیارت چهارده معصوم علیه السلام از راه دور "یاعلی" جهت دیدن مطالبهای متنوع وبلاگ بروز "وبلاگ بروز هیئت حسینی "راهیان ولایت معرفت سرا"سردرود""لطفااینجاراکلیک فرمائید
@content
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط @authorName در @date و ساعت @time | نظرات (@count)

" پیام وبلاگ :ای انسان خلیفه الله و مومن حقیقی عامل بعمل :هیچگاه امید کسی را نا امید نکن، شاید امید تنها دارایی او باشد ، احتمالا دلیل زنده بودنش همان امید است ،او رامگیر "ای عزیز سعی کن ،پیروقران،نبوت،ولایت،ودستورات اسلام ومالک نفس ،جسم،عقل،دل خویش باشی،نه عروسک دیگران،باجمع گردن عروسکهاصاحب نظرباش،نه آلت دست و پیروعروسکها:(شاکر)سردرود

یادمان نرود به ستاره ها که نگاه می‌کنیم مباداآسمان را فراموش کنیم

حضرت امام رضا (ع) : ابوصلت هروی گوید شنیدم که امام رضا (ع) میفرمود : (( خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می سازد )) پرسیدم امر شما چگونه زنده میشود ؟ فرمود علوم و احادیث و معارف ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند کرد . بحارالانوار جلد 2 صفحه 30

قابل توجه اهل معرفت متن کامل کلام الله مجیدبه ترتیب سی جزء قرآن کریم:دانلود تفسیر قرآن کریم و احادیث امامان و....
استــــخاره اینـــترنــــتی
نمایش کل سوره ها و آیات کامل قران مبین به تمام زبانهای زنده دنیا
ارتباط اینترنتی مستقیم جهت سوال و جواب و طرح مشکلات با مسئولین محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه3 تـــــبریــز
مفاد و معناى حدیث «لولا فاطمه...» عصمت چهارده معصوم؛بررسى حدیث از زاویه علیّت فاعلى....ا
اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی(تبریز)"ارزیابی عملکردوپاسخگوئی به شکایات"واطلاع رسانی امورات
هـــشدار:افسردگی و آفت فرهنگی در کمین است
سازمان ملی جوانان
وبلاگ بروزهیئت حسینی مبتکر(جدید)"سردرود
نمایش تصاویری مستند از درون خانه مقدس کعبه و باب التوبه، محل تولد حضرت علی (ع) که محل ورود حضرت فاطمه بنت اسد(س) توسط تدوینگر با نور سفید نمایش داده شده است، حتما ببینید به مدت 1:15
هیئت مجازی مکتب یاعلی {ع}("سردرود")مقالات تاریخ اسلام .مستندازمنابع کهن اسلامی،دانلود،متن مراثی ..."هیئت سردرودکهن"1"
شرح حال ، حکایات ، کرامات و زندگینامه برخی از صالحین شیعه وعارفان صمدانی فی ا لله
وبلگ راهیان ولایت معرفت سرا(اسبق)"سردرود"1"
مداحی های دهه اول محرم ۱۳۸۹وادعیه و مناجات وپخش زنده حرمین و سخنرانی های آیات اعظام و نوحه و مراثی ازبلبلان خاندان عصمت وطهارت علیهم السلام آقایان ......و محمود کریمی تصویری1"
منتخب ترانه های صدا و سیمای جمهموری اسلامی ایران:آلبوم گودرزی،آلبوم هاتف اصفهانی
معرفی سایتهای لینک شده :آرشیو لینک باکس
معرفی اجمالی آثارتاریخی وکلیات آذربایجانشرقی