درمعانی کلمات حروف ابجد وپیدایش آن:
علوم غریبه به چند طریق و روش قابل کشف و به نتیجه مطلوب خواهید رسید ،
یکی از آن راه ها از طریق حروف ابجد به رسیدن مطالب علوم غریبه می باشد .
اسم حروف ابجد پسران پادشاهی به نام * بودند که نام پسران او به نام ابجد ، هوز ، حطی ، کلمن ، سعفص ، قرشت ، ثخذ ، ضظغ می باشند .
معانی کلمات حروف ابجد :
ابجد = بدان
هوز = دریاب
حطی = نیک فهم کن
کلمن= نگهدار
سعفص = فرومگذار
قرشت = دانا باش
ثخذ = واقف باش
ضظغ = از پیش بدانحروف ابجد به دو نوع صغیر و کبیر تقسیم بندی می شود .

می توان گفت تنها خود حروف ابجد خواص بسیاری دارند که در زیر به طور اختصار گفته شده است .
1. هرگاه 28 حرف ابجد را در ورقه ای نوشته و بخوانید آنان را مسخر کنید ورقه را در آب انداخته و آب را به خورد آنان بدهید .
2. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و بر پشت آن کاغذ نام دشمن را نوشت و آن را به باد آویزان کنیم دشمن سرگردان می گردد .
3. هرگاه 28 حرف را 28 مرتبه بر روی کاغذی بنویسید برای هلاکی دشمن و نام دشمن را بنویسید و آنها را در آتش بیاندازید دشمن هلاک می گردد و یا ار بلا صدمه می بیند
4. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن را در خاک دفن کنید به نیت آنکه غایب احضار گردد بحق تعالی غایب پیدا می گردد .
5. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن رآب کشیده و آب را به خورد مطلوب بدهد بیقرار می گردد .
6. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن را در سر نیزه کند در جنگ بر دشمن غالب می گردد .
7. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن را آب کشیده و به زنی که شیر می دهد بخوراند شیر او زیاد می گردد .
8. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن را بر گردن کودک یا طفل آویزان کند هرگز نترسد .
9. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و کسی طالب علم باشد کاغذ را آب کشیده بخورد ذهن او قوی می گردد .
10. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و آن را بر درختی که ثمر نمی دهد ببندد ثمر او زیاد می گردد .
11. هرگاه 28 حرف را بر روی کاغذی نوشته و در چاهی که آب ندارد انداخته آب آن چاه زیاد می گردد .
*** توجه :
برای نوشتن دعا یا طلسم شرایطی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن ممکن
است خواص آن بلعکس عمل نماید و یا عواقب نامطلوب و یا حتی غیر قابل جبران
به بار آورد ، این شرایط و طریقه و روش نوشتن در آینده بازگو خواهد شد ( لطفا توجه فرمایید )
تفسیر حروف ابجد -
و - ویل لاهل النار، واى بر حال اهل دوزخ .
ز - زاویة اللّه فى النار یعنى زوایاى جهنم .
ح - حطوط الخطایا عن المستغفرین فى لیلة القدر و مانزل به جبرئیل مع الملئکة الى مطلع الفجر
حاء نشانه ریزش گناهان توبه کنندکان در شب قدر است ، همان شبى که جبرئیل با فرشتگان تا سپیده دم بر زمین فرود مى آیند.
ط - طوبى لهم و حسن مآب
درخت
طوبى از آن استغفار کنندگان است و سر انجام خوشى دارند. طوبى درختى است در
بهشت که شاخه هاى آن از پشت دیوار باغ بهشت پیدا است و میوه فراوان دارد.
ى - یداللّه فوق خلقه سبحانه و تعالى عما یشرکون یا اشاره به قدرت برتر خداوند است .
ک - کلام اللّه لا تبدیل لکلمات اللّه و لن تجد من دونه ملتحدا
کاف اشاره به کلام خدا است . که در کلمات او تبدیل و تغییرى نیست ، و پناهى ، جز او نمى یابى .
ل - المام اهل الجنة بینهم فى الزیارة و التحیة و السلام و تلاوم اهل النار فیما بینهم
لام اشاره است به دید و بازدیدهاى اهل بهشت از یکدیگر و سرزنش دوزخیان بر همدیگر.
م - ملک اللّه الذى لا یزول و دوام اللّه الذى لایفنى
میم نشانه بقاء و دوام سلطنت الهى است .
ن - والنون و القلم و ما یسطرون ، فالقلم قلم من نور و کتاب من نور فى لوح محفوظ یشهده المقربون و کفى بالله شهیدا
نون
اشاره است به نون و قلم و آنچه مى نگارند، قلم قلمى از نور است و کتاب نیز
کتاب نور است که در لوحى محفوظ است و فرشتگان مقرب درگاه الهى نزد آن شاهد
و حاضرند، و گواهى و شهادت خداوند به تنهائى کافى است .
سعفص وقرشت مانند ابجد، هوز، حطى ، کلمن تمام حروف آن بیان نشده است .
حضرت طبق روایت فرمود:
اماسعفص فالصاد صاع بصاع یعنى الجزاء بالجزاء کماتدین تدان ، ان اللّه لا یرید ظلما للعباد.
صاد
- اشاره به اینستکه پاداش در مقابل پاداش است . هر طور تو با دیگران
معامله کنى و پاداش آنان را بدهى ، خداوند هم همانطور با تو معامله مى کند و
پاداش مى دهد. خداوند به بندگان ستم نخواهد کرد.
و اما قرشت یعنى قرشهم فحشرهم و نشرهم الى یوم القیامة فقضى بینهم بالحق و هم لایظلمون .
قرشت
اشاره به آنست که خداوند مردم را پس از مرگ زنده ، و همه را جمع مى کند و
به حساب آنان رسیدگى ، و به حق و عدالت بین آنها قضاوت مى شود، و آنان مورد
ظلم و ستم واقع نخواهند شد.