راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

منتخب و برگزیده احادیث انسان ساز وبسایت(راهیان ولایت معرفت سرا؛سردرود

 

منتخب و برگزیده احادیث انسان ساز وبسایت

 1- اما باقر(ع) : رسول خدا (ص) فرموده اند : من اولین کسی هستم که در روز قیامت بر خدای عزوجل وارد شوم و همراه من قرآن و خاندانم باشند پس من این سوال را از تمام امتم بپرسم که شما بعد از من با قرآن و عترت من چه کردید .     کافی ج 4 ص 408* 2- امام سجاد (ع) : اگر همه مردم میان مشرق تا مغرب زمین بمیرند من ترسی ندارم پس از آنکه قرآن همراه من باشد .   کافی ج 4 ص 412*3- رسول خدا (ص ) : قرآن را بیاموزید زیرا قرآن در روز قیامت نزد خواننده خود آید در صورت جوانی زیبا و به او بگوید منم که شب تو را بی خواب کردم و روز ها به تدبر در آیات من مشغول بودی و اشکت از خواندن آیاتم روان بود پس اکنون هر جا بروی با تو می آیم و هر تاجری از پی تجارت خود به انتظار سود است و امروز من نزد پروردگار واسطه سود تو در این تجارتم و بزودی ثواب و کرامت خدای عزوجل به خاطر خدمتت به من به تو می رسد ، پس تاجی از جانب حق تعالی برای آن مومن آورند و بر سرش نهند و برگ امان از دوزخ به دستش دهند و به سوی بهشت او را رهنمود شوند و دو جامه بهشتی بر او بپوشانند و به او خطاب آید که اکنون بخوان از آیات قرآن و بالا برو و او به هر آیه ای که بخواند درجه ای از بهشت بالا رود و به پدر و مادر او هم اگر مومن باشند این ثوابها داده شود .     کافی ج 4 ص 413*4- امام صادق(ع) : هر که در جوانی با ایمان قرآن بخواند قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خدای عزوجل او را با فرشتگان پیغام برنده و نیکرفتارش رفیق کند و قرآن در روز قیامت پرده و مانعی از آتش باشد  و  گوید : پروردگارا هر کارگری مزد خود را گرفته جز کارگر من و تو خودت کاملترین عطاهایت را به او بده پس خدای عزوجل دو جامه از لباسهای بهشتی بر تن آن مومن بپوشاند و من تاج کرامت برسر او نهد پس به قرآن گفته شود آیا ما تو را درباره او خوشنود کردیم ؟ قرآن گوید پروردگارا من درباره او میل به مزد بیشتری داشتم پس خدای متعال برگ امان از دوزخ را به دست راست آن مومن دهد و برگ ورود به بهشت را به دست چپش دهد و سپس ملائکه او را با تعظیم فراوان وارد بهشت سازند پس او وارد بهشت شود و ندا آید که اکنون قرآن بخوان و بالا برو .     کافی ج 4 ص 414*5- امام باقر (ع) : راستی قرآن باز دارنده و فرمان دهنده است یعنی فرمان به بهشت می دهد و از "آتش دوزخ باز می دارد .      کافی ج 4 ص 409* 6-امام باقر(ع) : رسول خدا (ص) فرمودند : ای گروه قرآن« خوانان از خدای عزوجل در مورد ارتکاب معاصی و گناهان بپرهیزید و مراقب آنچه در کتاب خود به شما دستور فرموده باشید زیرا من مسولم ، شما هم مسولید من مسول تبلیغ کتاب خدایم و شما هم مسولید که تبلیغ نمائید کتاب خدا و سنت من را .    کافی ج 4 ص 416*آمین یارب العامین ،خدایا معرفت و توفیق عمل و اطاعت را عنایت بفرما بحق مقربین*

تحقیق وتهیه و تنظیم : سید خلیل شاکری(شاکر سردرود)استفاده از مطالب وبلاگ بدون درج منبع شرعا حرام و به استناد قانون حق کپی رایت و حقوق مولفین ممنوع بوده و قابل پیگرد قضائی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد