راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

راهیان ولایت معرفت سرا(علوی)

تشریحی ...عرفان فی الله علوی

مدیر "مدرسه راهنمائی تحصیلی شهید رجائی(ره)" سردرود" درجلسه راجع

مدیر "مدرسه راهنمائی تحصیلی شهید رجائی(ره)" سردرود" درجلسه راجع به بزرگداشت سی و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ا... دهه فجر راجع به اجرای برنامه‌های مد نظر در مدرسه فوق را در طول ایام ا... دهه مبارک فجر تشریح نمود.



با استعانت از خداوند متعال و با توجه به اینکه در آستانه ایام ‌ا.. دهه مبارک فجر قرار داریم و همچنین با عنایت به اینکه به طور همزمان دهه آخر ماه صفر نیز پیش رویمان هست و این دهه آخر ماه صفر روز‌هایی  چون رحلت جانسوز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و شهادت جانگداز علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را در خود دارد. بنابراین تکلیف مشخص است که باید به صورت گسترده در جای جای سراسر ایران اسلامی مراسم و برنامه‌‌ها با نگرش دینی و ملی و با قدرت و قوت بیشتری کماف السابق انجام شود.

‌رهبر عزیز و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌ ا.. العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درسخنرانی های خویش درسال 1388 نیز در خصوص (ایام‌ا.. دهه فجر) مؤکداً و پیوسته رهنمودها و فرمایشاتی ایراد فرمودند که از جمله اینکه «تجلیل از دهه فجر، جزیی از مبارزه بزرگ ماست» و «برای ملت ایران افتخار بزرگی است که پرچمدار دعوی نبوی در همه عرصه‌های حیات باشد» و در جای دیگر فرموده‌اند: «دهه فجر و 22 بهمن را قدر بدانید، جشن‌های دهه فجر باید هم‌چون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود»، لذا با عنایت بعرایض معروضه بالا تصمیمی اتخاذ شد که ویژه مراسم های حماسه‌آمیز و حزن‌انگیز این ایام را در ابعاد گوناگون و با نگرش‌ها و رویکردهای متفاوت و در مکانهای مذهبی شهرمان شرکت نموده وسوگواری ائمه اطهار علیهم السلام را بتوانیم عملا ارج نهاده تابیشتر از پیش پیرو فرمایشات رهبرمعظم انقلاب بتوانیم بوده باشیم .

شایان ذکر است،که دقت و اجرای صحیح فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) یک اصل است و رمز سعادت، سربلندی، عزت ایران اسلامی و رسیدن به قله‌های رفیع پیروزی در تبعیت و گوش به فرمان رهبری بودن است که إنشاءا.. به پشتوانه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری امروز در فردای ظهورحضرت ولی‌عصر (روحی و ارواح‌العالمین لتراب مقدمه الفداء) جزء انصار و یاران صدیق و آگاه آن امام همام باشیم.

لهذا برنامه‌های مدنظر دهه آخر ماه صفر شامل برگزاری گرامیداشت ایام‌ا.. دهه فجر و همچنین مراسم سخنرانی و عزاداری به مناسبت دهه آخر ماه صفر در مساجد،حسینیه ها ونمازخانه مدرسه... برگزار میگرددتا تجدید بیعت و میثاق مجدد با رهبری شود.

شایان ذکراست که برنامه های مورد بحث با هماهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریزوتبعیت از اجرای برنامه های اعلام شده بواسطه  مدیر کل محترم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی درجلسه ستاد دهه فجر برنامه‌های مد نظر در سطح مدارس استان در طول ایام ا... دهه مبارک فجر و ستاد دهه فجر و نهادهای مربوطه خواهد بود.

سخن کوتاه اینکه همزمان با  تمامی مساجد؛تکایا؛دانشگاه ها؛کودکستانها؛ مدارس ...وکلیه مراکز فرهنگی؛خصوصی؛دولتی؛اداره جات؛نهادها و...هم دوش و هم قدم با ملت غیور و غیرتمند ایران این آموزشگاه فرهنگی نیز با روحیه انقلابی پرسنل و مدیریت وانجمن واولیاء مربیان؛ دانش آموزان ومساعدت وهماهنگی اولیاء و مربیان برنامه‌های ایام ا... دهه مبارک فجر تشریح و اتخاذ تصمیم گردید.که به برخی از آنها اشاره میشود. در زمینه فرهنگی : مقاله وبنر و خوشنویسی مطالب مربوط بهدهه مبارک فجر؛تزئین مدرسه و ایجاد مسابقات قرانی و ارائه تشریح خلاصه پیروزی انقلاب بصورت کتبی و طرح سؤال و جواب بین دانش آموزان و اهداء جوائز به برندگان و اجرای برنامه هائی توسط دانش آموزان و ایراد سخنرانی توسط مسئولین محترم وآشنا نمودن بیش از پیش  دانش آموزان با اتفاقات و رخدادهای  پیروزی انقلاب؛ خصوصا مسئله وطن پرستی تشریح خواهد شد.که برخی از آنها مورد اشاره قرار میگیرد: حب وطن‏:حبّ الوطن من الایمان.حضرت رسول اللَّه (ص) ترجمه: دوست داشتن میهن از نشانه ایمانست. (حدیث 133)انوار نعمانیه، غوالى الدرر من کلام سیّد البشر (ص) صفحه 46. هر که را مهر وطن در دل نباشد کافر است*معنى حب الوطن فرموده پیغمبر(ص) است‏ *چو ایران نباشد تن من مباد* شادروان پرفسور محمود حسابی :قلب هر ایرانی که برای ایران نتپد بهتر هست هرگز، نتپد*.که مراسم  با حضور مسئولین محترم محلی وخانواده محترم شهداء؛ایثارگران؛جانبازان؛و تمام اقشار مردم دهه فجر را در تبعیت از اجرای برنامه های اعلام شده بواسطه  مدیر کل محترم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی درجلسه ستاد دهه فجر برنامه‌های مد نظر در سطح مدارس استان در طول ایام ا... دهه مبارک فجربنابوظیفه عاطفی ؛ملی و با عنایت خالق منان برگزار نمائیم.امیداست که مسئولین محترم محلی و مسئولین ذیربط ؛خصوصاخانواده های محترم شهداوجانبازان و ایثارگران و جانبازان و اولیاء محترم دانش آموزان با حضور سبزشان موجب شادی بیشتر دانش آموزان امروز و دانشمندان و آینده سازان مملکت ایران اسلامی گشته و بار دیگر با ولایت و رهبری تجدید میثاق و بیعت نموده باشیم.واجراکم عندا...ضایع نخواهدشد.

نویسنده و تحقیق وتهیه و تنظیم : سید خلیل شاکری(شاکر سردرود)استفاده از مطالب وبلاگ بدون درج منبع شرعا حرام و به استناد قانون حق کپی رایت و حقوق مولفین ممنوع بوده و قابل پیگرد قضائی می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد